Gudmundsson och sug efter broderi

I torsdags var jag ju hos Gysinge och lyssnade på Göran Gudmundsson som pratade om gamla hus och renoveringar. Han visade en hel del bilder men de flesta hade jag redan sett i hans böcker, och de projekt som han berättade om hade jag tidigare läst om, så jag var lite besviken. Men det är ju alltid kul att höra honom berätta själv.

 

Det var även en hel del smyg reklam. Eller han smög i och för sig inte så mycket. Köp färg från Gysinge, och tapeter och möbler och beslag och…

 

Men allt som allt var det ändå trevligt och jag kan verkligen tänka mig att gå igen!

 

Något annat som är nytt är att jag fått för mig att jag ska börja brodera! Helst yllebroderier med gamla motiv. Köpte en bok igår som jag streckläste samma kväll: Karins broderier. Efter jobbet ska jag förbi Slöjd-Detaljer och titta vad de har, såg på nätet att de hade ett kit med flera olika färger för bara 49:-.   

 


 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0