Ge blod!

Då var det dags att ge blod igen! Något som jag tycker att alla som kan borde göra. Inte bara räddar man liv utan man får lite fika och fina presenter också! Vinglas, dricksglas eller ljuslyktor från Iittala. Porslin från Rörstrand (Swedish grace) muggar, assietter eller skålar. Eller pocketböcker, eller en trisslott. Det varierar kanske lite på olika ställen, jag går till Hötorget.

 

Förra gången valde jag en skål från Swedish grace, får nog bli en till idag. De är så fina!

 

Men presenterna är inte allt - man känner sig framförallt som en god medmänniska. Karma, ni vet!

 

En annan sak som jag tycker att alla borde vara med i är donationsregistret. Om du inte är anmäld så tvingas dina anhöriga ta ställning till organdonation, något som kan vara väldigt svårt i en dimma av sorg. Jag tror inte att jag kommer behöva mina organ när jag inte finns längre, en person kan rädda flera människors liv med sin kropp. Läs mer på: http://www.livsviktigt.se

 


Kommentarer
Postat av: Clara

Håller med dig till punkt och pricka!

2012-10-04 @ 18:40:52
URL: http://claraslantliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0