Fröer, kedjebrev, karma och ett filmtips

För ett tag sen fick jag en frökapsel från en pionvalmo av en trädgårdsintresserad kollega som vet om mitt trädgårdsintresse. Och för några dagar sen började jag prata med en ung torpare på nätet och erbjöd henne spontant att ta del av alla hundra små frön, jag behövde ju inte alla. Det fick mig att tänka på kedjebrev. Om jag skickar ut frön till tex tre personer, som odlar fröna och på så sätt får nya frön, som de i sin tur delar med sig av, tänk vilken vacker värld vi skulle få!

 

 
 

 

Jag är inte religiös, mina vänner skulle snarare kalla mig för millitant ateist (skämtsamt), men jag tror ändå på karma. Om jag gör gott mot andra kommer det komma tillbaka till mig. På ett logiskt sätt, inte övernaturligt.

 

Det leder fram till filmtipet! En rätt gammal film, från 2000, men otroligt bra: Pay it forward, eller ”Skicka vidare” som den heter på svenska. Om ni inte redan sett den, så gör det. Den är dessutom värd att se om. Den handlar om en liten pojke som kommer på en idé om hur han ska göra världen bättre, och är just kopplad till karma och kedjebrev. 

 

 

Så nu söker jag två till personer som vill odla en mörkt röd pionvalmo. Först till kvarn! (odlingsråd medföljer)

 


Kommentarer
Postat av: Lotten

Klart jag vill!
Ska jag skicka vidare sen när mina blommor har gett frö då, eller hur är reglerna? : )

2012-10-02 @ 22:04:26
URL: http://litettorp.blogg.se
Postat av: Tina

Sikken en fin tanke! Jeg vil også meget gerne have frö til min torp

2012-10-03 @ 08:25:01
Postat av: Andrea

Ja, enda regeln är du måste skicka vidare frön till tre personer när dina blommor gett frön. :) Inte svårare än så!

Om du mailar mig din adress Lotten, så skickar jag frön!

2012-10-03 @ 08:58:46
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0