Skärgårdshelg

I helgen var jag ute i skärgården med ett gäng vänner. En härlig, lugn helg med god mat, gott vin, underbart väder och ännu bättre vänner. Det var så klart och härligt, inte för kallt så vi kunde promenera runt ön och plocka lite svamp. Fick en hel del fina bilder med mobilkameran! Men med så vackert motiv är det svårt att misslyckas. När vi vaknade på söndagen låg dimman tung och de stora färjorna tutade dovt ute på farleden.

 



 
 
 

 

På torsdag kväll åker jag ut till Torpet! Andreas och hans pappa ska dra om elen under torsdagen och fredagen i hans länga. Det måste göras innan han kan fortsätta måla och tapetsera. På så sätt syns eldragningarna mindre och ser om som att de alltid suttit där. Ska bli skönt att jobba Torpifrån för mig med!

 

På lördag ska jag se till att tapetsera klart på min veranda, lacka tapeten och kanske även måla klart det som ska vara gult. Men då måste jag värma upp rummet lite. Andreas har lovat att hjälpa mig med en lucka för proppskåpet och kanske hinner han även göra en tröskel. Om jag har tur får jag även hjälp av svärfar att dra elen till min utebelysning!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0