Skrapa färg

Att skrapa bort oändliga färglager är inte så kul. Och att skrapa dörrar är nästan det värsta, det känns som att färgen sitter extra hårt på dem. Därför blev jag lite inspirerad när jag läste det här inlägget.

 

För att dörrspeglarna ska kunna röra på sig skapar hon bara kring dem, men låter resten av färgen sitta kvar. Låter som en strålande idé när färgen sitter som berget!

 

Sen när allting annat är klart, då kan man om man vill skrapa dörrarna. Vilket är aldrig kommer hända...

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej,

nej det är väl klart att man inte måste skrapa. Men om dörrarna är målade med en alkydfärg och du vill måla med en linoljefärg, blir inte effekten att måla med linoljefärg speciellt bra. Tanken är ju att linoljefärgen ska tränga in i träet för att skydda. Det blir svårt när det är en hård alkydfärg emellan.

Jag testade det en gång för längesedan när jag inte riktigt

orkade...inte så bra märkte jag rätt snart eftersom färgen under lossnade trots att jag tyckte den satt bra fast vid övermålningen.

Det är jobbigt att skrapa, det tycker jag också, mem har du testat speedheater? Ett bra verktyg att få bort mkt färg åt gången.

Lycka till!

/Maja

2012-04-19 @ 10:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0