Say hello to Albert

I söndags var jag på myrorna för att lämna tre stora kassar med grejer, men kunde så klart inte låta bli att gå in och titta lite när jag ändå var där.

Och då hittade jag Albert! En servis bestående av sju tallrikar, nio assietter, två djupa tallrikar och två stora ovala fat. Allt för 500:-. Albert passar dessutom fint ihop med Gösta som jag har fem tallrikar av på Torpet.

Har försökt att hitta information om Albert eller T&T men utan att lyckas. Ska till biblan idag och se om jag kan få några svar.


Kommentarer
Postat av: Lotten

Oj, jag förstår att du föll för Albert...

Jag hade nog också blivit kär i honom ; )

GLAD PÅSK!

2012-04-06 @ 16:54:08
Postat av: Anonym

Hej! Jag har också undrat över den servisen. Har själv en tallrik som kommer från min farmor och farfar. Hittade du några svar?

2013-05-14 @ 13:13:21
Postat av: Andrea

Nej, har letat runt en hel del på nätet men inte hittat några svar. :(

2013-05-14 @ 14:30:48
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se
Postat av: Anonym

Ok. Tack ändå! Pratade med en släkting idag som trodde det kan vara en servis från mitten på 1800-talet, uppkallad efter Albert av Sachsen-Coburg-Gotha. Men jag vet inte alls. Från 1800-talet är den nog i alla fall. Undrar var man hittar information om olika porslinstillverkare. Tänkte att biblioteket kanske hade några intressanta böcker?

Kanske någon annan av dina läsare vet?

2013-05-14 @ 16:03:48
Postat av: Om porslinet

Hej igen! När jag letat runt några varv på Internet hittade jag att servisen är gjord av Turner & Tomkinson mellan 1861 och 1873. Det verkar vara en engelsk servis från orten Tunstall.

2013-05-15 @ 22:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0