Det händer när som helst

 

 

Varje dag cyklar jag igenom Kungsträdgården på väg till jobbet. När som helst nu slår körsbärsträden ut i blom!

 

 

Någon annat som jag går och väntar på är ett besked om grannfastigheten. Det är så spännande så att jag har svårt att koncentrera mig på jobbet. Bredvid Torpet ligger ett hus som behöver räddas. Det består av ett huvudhus från sekelskiftet i två våningar, (sönder renoverat på 60-talet med masonit fasad och fula fönster) det gamla häktet från ca 1850 och en lika gammal länga. Allt detta på en underbar tomt med syrenberså, gammal flaggstång och fruktträd.

 

Min sambo har länge varit sugen på att köpa ett torp eller annat gammalt hus och har nu lagt ett bud på grannhuset. Man kan ju fråga sig hur vi ska ha tid med både Torpet och grannhuset, men han vill gärna ha något eget som han kan bygga på när han har lågsäsong på jobbet.

 

Men vi får se, vi kanske inte alls får det. I så fall hoppas jag att de nya ägarna inser vilken pärla det finns där under masoniten!

 

Tyvärr har jag inga bilder på det..


Kommentarer
Postat av: Cath

Hej! Googlade på Ortala och hittade din blogg om ditt fantastiskt fina torp! Sedan insåg jag att ditt torp ligger alldeles i närheten av det hus som ägts av min släkt länge (men tyvärr inte nu längre). Det är det första huset som står in på Tingsvägen, det lite lätt slitna med glasveranda och med ett mindre hus snett bakom (längs med vägen). Det råkar väl inte vara det som är till salu?

2012-04-19 @ 20:13:56
Postat av: Cath

Hej! Skrev en kommentar, men jag ser den inte så jag skriver igen. Jag hittade din blogg om ditt fina torp och när jag läste den upptäckte jag att det ju ligger alldeles i närheten av det hus som en gång i tiden funnits i min släkts ägo. Det är det första huset på Tingsvägen, det slitna röda tvåvåningshuset med glasveranda som har ett mindre rött hus snett bakom (utmed vägen). Det råkar inte vara det som är till salu?

2012-04-19 @ 20:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0