Äntligen!!!

I söndags var muraren ute på Torpet, tittade och gav mig ett pris! Äntligen. Priset kändes jättebra, han verkade professionell och kunde börja redan i slutet på september eller i början på oktober.

Jag försökte hitta en bild på hur skorstenarna ser ut idag, men det fanns inte så många bilder på Torpet rak framifrån, jag gillar inte taket så det kan nog bero på det...

Hittade efter mycket letande den här:





Den vänstra skorstenen går till vedspisen i köket och fungerar utmärkt, den andra som har rasat ihop lite ska muras om. Snart kommer jag äntligen kunna elda i min kakelugn!

Tids nog ska taket läggas om. Mindre plåt och isolering och mer tegel! Men det får vänta.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja, det ser lite klumpigt ut till det rara huset. Och lite för nytt o gediget...

Skorstenen till vänster, den hela är mkt vacker med sin utkragning. Sitter den mitt i takfallet? Den ser lite kort ut men om det inte ryker in, gör det ju inget. Kan ju se så ut när man inte ser foten på den.

2011-09-06 @ 14:57:59
URL: http://bodanorregard.blogspot.com
Postat av: Sophie

Törs man fråga vad du fick för prisförslag?

2011-09-06 @ 20:22:12
URL: http://ettgammalthus.blogspot.com
Postat av: Andrea

De sitter båda två mitt på huset, men eftersom taket är så tilläggsisolerat så ser de korta ut. Men det ryker som tur var inte in. Om ett eller två år ska jag ta tag i projektet med att byta tak, kommer bli så stor skillnad!



Den dåliga skorstenen ska rivas ner till bjälklaget och sen muras upp igen, ca 2 meter. Det blev 8000 i arbete och 3000 i material, det är utan moms men även utan ROT avdrag. Dessutom sa han att det var ett takpris och att det antagligen skulle bli billigare.

2011-09-07 @ 07:37:05
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0