Loppis fynd!

Förra helgen innan vi for ut till Torpet och i lördags var jag på loppis! Jag älskar loppisar och har så svårt att låta bli att köpa saker.

Förra helgen fyndade jag bland annat dessa saker:

Två gamla fina lampetter, 50:- för paret



En kakao burk, 50:- tror jag att jag gav för den. (ursäkta igen för dålig bild..)




En hålslev i emalj och en söt plåtburk.



Fick även några grejer av en kompis som städade ur sin pappas dödsbo.

Två till söta lampetter.



Tre glas som blir fina att ha vårblommor i.



Och ett stort fint rörstrands krus. (I bakgrunden syns en gul plåt skål/fat som jag hittade på loppisen)




I lördags köpte jag två jättefina emalj saltkar! 20:- styck! problemet är bara att de inte alls passar på Torpet, så nu vet jag inte vad jag ska göra av dem. Kanske sälja på tradera...




Hittade även en våg som jag inte kunde låta bli (40:-!!!). Det här blir min tredje köksvåg... Så det kanske blir till att sälja den, eller någon av de andra två.




Och en tallrik, den kommer passa fint på tallrikshyllan.




Vissa saker missade jag att fota, bland annat två stora jättefina plåtburkar. Men det kommer snart!


Kommentarer
Postat av: MÖRTKULLNÄSET

Åh! Finns det något bättre än loppis?! Tror inte det! Vilka fina fynd du har gjort! Lampetter kan man inte få för lite av! :) Alltid lika spännande att läsa här!



Mvh

Erika

2011-05-18 @ 12:05:29
URL: http://mortkullnaset.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0