Tapetrester

 

Bläddrade lite bland tapetlagren i gäststugan och hittade flera fina.


En grönmönstrad

 


En småblommig, med blå små blommor





Det här tycker jag ser lite ut som Soltorp från Duro. Kanske vore kul att ha den i gäststugan, tillbaka till ursprunget lite.

 



Den kostar 485:- rullen på Alviks måleributik.


Men det är låångt kvar tills jag kommer kunna tapetsera i gäststugan. Nu ska jag låta allt vara fram tills midsommar när jag måste kunna ha gäster där. Sen kommer antagligen golvet brytas upp, grunden grävas ut, stockarna bytas och sen nytt golv. Sen all el rivas ut, spånskivorna på väggarna rivas, sen ny el, tillslut nya tapeter. Känns som det ligger minst ett år fram i tiden… Men lite måste man få drömma om tapeter och färg!


Kommentarer
Postat av: Eija

Vilken tapetskatt ni har där på väggarna! Något att spara och kanske rama in? Den nya tapeten kommer att bli så fin så!

Du frågade om potatisförvaring...vi byggde en låda av pallkragar, där har potatisen hållit sig fin över vintern. Täckte också det lilla fönstret in till källaren så det ska vara mörkt. Så oturligt med dina äpplen, du får täppa till varenda liten glugg i din matkällare! Fast möss tar väl sig in överallt ändå...en katt kanske gör susen om inte ni redan har en!

Ha det gott,

Eija

2011-03-22 @ 08:32:58
URL: http://norrfrid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0