Mamma ensam på Torpet

 

Medan jag tog semester och åkte till Cypern en vecka så åkte Mamma ut till Torpet. Innan jag åkte skrev jag en lång lista på saker som hon skulle kunna göra där ute, inte för att hon skulle göra allt utan för att hon skulle ha lite att välja på. Men när jag kom tillbaka var allt och lite till avprickat!

 

Hon hann riva gipsskivor på verandan, klippa gräset, rensa ogräs, skrapa det sista bruna fönstret, skellacka kvistar på de nya listerna, spackla skarvar och skruvhål på de nya gipsskivorna, plocka sniglar, så morrötter, mm..


Rodedendron som varit misskött i många år verkar vara på väg att repa sig.





Rosorna kommer nog inte blomma lika mycket som förra året pga den sena beskärningen, men det är sånt som händer.





Syrenen stod i full blom!




Det vackra brungröna fönstret innan skrapning. Efter-bilden blev tyvärr för mörk och suddig.




Massor med sniglar har jag tyvärr. Jag har gett upp kampen men Mamma kunde inte låta bli att plocka. Knäppt nog så ville hon inte döda dem så hon släppte ut dem på allmänningen brevid så de är nog redan tillbaka och mumsar i min trädgård... 




Under gipsen på verandan var det pärlspont! Har inte bestämt mig helt, men den kanske får vara kvar. Gillar den ljusgula färgen också.









Tack Mamma för allt slit!


Nu längtar till att få fira midsommar på Torpet!


Kommentarer
Postat av: Maja

Men oj vilken snäll mamma du har. Så mycket jobb. Men...sniglarna skulle hon allt ha tagit kål på, usch, de var ju jättemånga!



Ha det gott/maja

2011-06-09 @ 18:42:58
Postat av: Cecilia

En sån där liten mamma skulle jag också vilja ha. Är hon till låns, månne?

Pärlsponten ser urläcker ur, behåll! Lyllo som får riva gips...

2011-06-10 @ 14:47:57
URL: http://bodanorregard.blogspot.com
Postat av: Where The Forest Ends

Åh! Du har ju pärlsponten sådär fint där tak och vägg möts (sisa bilden) Riktigt najs tycker jag :)

2011-06-12 @ 11:23:42
URL: http://WhereTheForestEnds.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0