Tallrikshyllan

 

Snart är all brunplastfärg borta! Förra ägaren hade en förkärlek för den färgen, eller så kom hon bara över ett stort, billigt parti… Alla fönsterkarmar och dörrkarmar har skrapats och nu var det bara tallrikshyllan kvar.

 

Hade trott att den skulle ha många lager färg men märkte att den bara hade ett, så den måste vara nytillverkad. Färgen satt så hårt så jag målade över den istället för att skrapa, men med linoljefärg. Titanvitt med ca 5 % grön umbra. Kommer bli stor skillnad!


Kommentarer
Postat av: Sophie

Ja det kommer verkligen bli stor skillnad. En fin modell du har. JAg har också en liknande tallrikshylla osm jag målat i ca 7% grön umbra. Den strå för tillfället undanstoppad men jag längtar tills jag kan sätta upp den igen. Kanske är din gammal men har blivit avlutad så därför har den bara ett lager färg? //Sophie

2011-01-04 @ 10:17:05
URL: http://www.sodergarden.wordpress.com
Postat av: Anna

Vilket underbart torp :) Kram Anna

2011-01-14 @ 09:19:03
URL: http://verklighetensdrommar.blogspot.com/
Postat av: Maja/ färgtrappan

Hej!

Den där färgen påminner om min gamla kökssoffa. Precis sådan färg, fast nästan hundra lager som satt stenhårt fast. Idag är den vit, målad med äggoljetempera = mkt bättre :).

Så din tallrikshylla kommer du att bli nöjd med.



Lägger till dig bland mina länkar,hoppas du tycker det är OK!

2011-01-19 @ 13:24:04
URL: http://fargtrappan.blogspot.com/
Postat av: Malin

Hej! Första gången jag kikar in här...letar inspiration till vårt lilla torp vi äntligen fått tillgång till! Har förresten en precis likadan tallrikshylla som jag hittade på vinden i vårt gamla hus...den var också mörkbrun och jag tror det är en relativt nytillverkad historia, typ 70-tal. Hade i alla fall inget dåligt samvete när jag målade om den trots att jag generellt är emot att måla om gamla möbler.



Tittar säkert in här igen förresten!

2011-01-22 @ 22:14:05
URL: http://www.pepitarutan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0