Nytt plank

 

När min granne tog ner det enorma Lärkträdet som stod i ena hörnet på min tomt, på gränsen till hans så försvann även en del av det staket eller plank som avskärmar våra tomter. Nu har jag börjat fundera på vad jag ska sätta upp där istället…

 

Så här ser det ut idag.

 

 

 

Det ska ju passa till mina hus, enkelt men snyggt. Syftet med det är att avskärma våra tomter, det måste vara snyggt från båda håll och han måste gilla det också. Vore skönast med ett omålat, finns ändå så mycket annat att göra därute, och måla staket verkar så tråkigt…

 

Tog några bilder med mobilen när jag var ute och promenerade på Djurgården förra helgen. Men det översta är nog för fint för mitt Torp, och det undre är mer ett staket än plank.

 





Här kommer några fler bilder som jag hittat på nätet.

 




Snubblade över den här gamla bilden. Ser ni staketet i bakgrunden? Superfint tycker jag! Men avskärmar inte speciellt mycket.






Får leta inspiration och fundera vidare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0