Vårblommor


Mini-påskliljor, tror jag planterade dem i höstas. De är inte mer än drygt tio centimeter höga, väldigt söta!




Vitsippa och skilla.




Men är det här verkligen skilla? De sitter ihop tre och tre... Hmm..





Dvärghyasint.







Vad är det här? Den är stor som en krokus, men kraftigare.. Kan ha satt den i våras också, ska kolla på lådan som lökarna kom i.





Pionerna var på väg upp.




Fyra av mina stockroseplantor hade överlevt! Två på framsidan av huset och två framför verandan. Ska bli spännande att se dem blomma i sommar! Undrar vilken färg de har...






(kanske dags att rensa bort lite maskrosor ser jag på den här bilden..)


Smultronen är på väg! Hoppas att det blir ett lika fint smultronår som förra året.







En bamsing till huggorm låg och solade i gräset. Vågade inte gå tillräckligt nära för att få en bra bild...



Hade glömt min kamera så det blev mobilkameran hela helgen tyvärr.. Men ska ut i helgen igen, då kommer det bättre bilder! :)


Kommentarer
Postat av: maria

Hej! Vad roligt, din blogg har jag helt missat! Hittade in när jag gjorde en sökning på bärhäggmispel, tror jag minsann att det var. Det ska bli riktigt kul att sätta sig och läsa igenom så mycket jag orkar. :)

2011-04-28 @ 09:17:55
URL: http://www.karleriks.se
Postat av: Läsfröken

Det är en botanisk tulpan, förmodligen "Tulipa Tarda"

2011-04-28 @ 12:43:16
Postat av: Camilla

Hej!



Vilken härlig blogg! Jättekul att läsa om hur du "plockar fram" det vackra torpet igen från plastmattor och 70-tals färger. Jag återkommer gärna igen!



Ha en toppendag!

Camilla

2011-04-28 @ 15:52:57
URL: http://smultronbo.blogspot.com/
Postat av: aell

Hejhopp!

Trevlig blogg du har! :)

Helt riktigt, det är inte scilla du fotat utan vårstjärna! Scilla böjer på huvudet medan vårstjärnorna glatt tittar upp i himlen. Annars är det ganska lika. Vi har båda sorterna i vår trädgård och upptäckte inte förrän i våras att det var två olika arter.

Ha det bäst!

2011-05-06 @ 18:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0