Stenläggning

 Just nu håller jag på att lägga om ledningar inför byggandet av tvärbanan. I min grop hittade jag massor av fina runda stenar! Blev inspirerad till att lägga ett stenparti där carporten stod, just nu ligger det fula betong plattor där.

 


Men det kommer krävas mycket stenar för att lägga ett lika stort område… Man kanske kan lägga en liten bit i taget och även minska ner området lite. Det räcker ju att det får plats en bil på uppfarten.

 

Jag har läst på lite om stenläggning och det tjatas om hur viktigt förarbetet är…






Suck, förarbete är inte min grej. Men jag kom på att det ligger ju redan plattor där, så förarbetet borde ju redan vara gjort! Bara att lyfta bort betongplattorna, lägga lite sättsand och sen på med kullerstenarna. Eller?

 

 

Hittade en bra blogg med tips på hur man lägger kullersten:

 

http://lisastradgard.blogspot.com/2011/03/stenkul-pyssel.html?showComment=1303288432734#c2802483857600691766


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0