Påsk på Torpet

 

Vilken underbar helg! Jag är inte ensam om att ha fått lite färg, såg på tv en stund igår och även hallåorna och nyhetsankarna såg lite rödbrända ut. ;)

 

Frukost och lunch ute i solen varje dag, kändes som sommar!

 




Och vad hann jag med av min ambitiösa lista?

 

- Måla köksbordet. Check!

- Måla klart pallen. Nej.

- Måla klart tallrikshyllan. Check!

- Skura golven. Nej.

- Gräva ur komposten. Nästan klar!

- Sätta potatis och lök. Check!

- Kratta hela tomten. Check!

- Plantera rosor. Check!

 

Titta, jag hann ju med nästan allt! Hann även med att njuta och äta gott. Och installera separetten på dass! Och mamma hann tvätta min nya kristallkrona och sätta den på plats och städa vardagsrummet, eller ”gäststugan” som de kallade det förr.


Jag i komposten, där jag tillbringade många timmar i helgen:





Kristallkronan på plats!








Grannen kom och hjälpte mig att gräva lite.





Rosorna tillslut på plats! Nu hoppas jag bara att de trivs och blommar fint redan i år. De står på gränsen till grannens tomt, där blir det (om jag får som jag vill) ett fint gammeldags plank.




Kommentarer
Postat av: Sara

Oj, vad fint med kristallkronan! Verkar som om du haft en skön helg.

2011-04-27 @ 11:23:46
URL: http://www.kllstorpet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0