Verandans panel

 

Igår var jag hemma och var sjuk och passade på att gå till biblioteket. Stadsbiblioteket är verkligen en fantastisk byggnad, kunskapens tempel! Och jag bor bara ett kvarter ifrån! :)

 

Lånade Snickarglädje och Förstukvistar och verandor båda av Hans Mårtensson. Många vackra bilder och inspiration!

 

Och så lånade jag Vi rustade ett torp av Arne Lind, som var en personlig beskrivning om en familjs projekt med att renovera sitt torp under tio år. Mycket läsvärd! Läste den från pärm till pärm.

 

Men var hittar man snygga ”dockor” som det heter, de formsågade brädorna som man har som staket på verandor eller som locklister (eller lockläkt som det även kan heta)? Det var inte helt lätt att hitta på nätet, tillslut hittade jag en fabrikant som hade, Lundbergs.

 

De har två återförsäljare i Norrtälje, så det får bli en sväng förbi där på vägen ut till Torpet nästa gång!


Kommentarer
Postat av: Isebell

Trevlig blogg! Mitt intresse förstås...

2010-09-03 @ 11:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0