Stänga av vattnet

 

Syftet med att åka ut till Torpet i helgen var att stänga av vattnet, men det var svårare än jag trodde… När rörmokaren förklarade vad alla vreden var för något för några månader sen kändes allt solklart, men när jag låg där under själv var det inte lika lätt.


 


Om jag hade haft lite grundvärme på hade jag inte behövt tömma varmvattenberedaren, men att värma upp ett hus från 1850 känns inte så energieffektivt, och värmepumpar (som vissa föreslagit) tycker jag bara är för fula!

 

I somras när jag bytte pump fixade jag även värmeslinga i backen så att det går att sätta på vattnet när man kommer ut på vintern. Jag och mamma planerar att fira jul på Torpet i år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0