Linoljefärg i skafferiet

 

I helgen målade jag för första gången med linoljefärg! Jag blev mycket nöjd med resultatet. Det var skafferiets utsida som var först ut, men en mild grön-grå färg. Innan var det alla möjliga färger och material där inne. De hade försökt göra det mussäkert genom att sätta upp en tunn plåt på väggarna, men än så länge verkar det inte som om jag har möss inne. Inte i huvudhuset i alla fall, på dass hade en liten mus ätit upp halva tvålen och i matkällaren hade en kalasat på äpplen som jag hade tänkt ”lagra” där.

 

 







Skåpet är skrapat på utsidan och den blå färgen verkar vara orginalfärgen, men jag skulle hellre ha den i samma ljusgrå färg (15% grön umbra) som alla andra snickerier kommer bli. Men samtidigt vore det kul att bevara orginalfärgsättningen... Svårt val!

När jag ändå höll på så fick den röda pallen som mamma räddade från min grannes grovsopshög lite ny färg på sig också!



Nu måste allting bara få två lager färg till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0