Övergivna torp…

 

Midsommar firade jag utanför Örebro, i Sköllersta. Det är ett otroligt vackert område och känns så svenskt som det kan bli; öppna landskap, vackra gamla röda hus, rapsängar, djur på bete…

 

Men där fanns också hus som ropade efter någon att bry sig om dem. Som stod ensamma och övergivna, på väg mot en säker död! På väg till badet gick vi förbi det här huset, om det inte hade varit för att vi var ett så stort sällskap och att vi alla längtade till det svalkande vattnet så hade jag gärna gått närmre och snokat runt…







Efter midsommar bar det av till Torpet! Som möte mig med öppna armar, som alltid, och doftande torprosor. Men  mer om allt som har hänt där i nästa inlägg, nu måste jag springa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0