1800-talsfiera trappan!

 

Har letat lite efter bilder på trappor i torp och det var inte helt lätt… Hittade en bild som är väldigt lik min trappa i modellen!


 


Jag vill dock inte ha pärlspont på städskrubbsdörren eftersom jag inte har det någon annan stans. Någon gullig tapet skulle passa bättre hos mig! Men jag tycker att stolpen är fin. Kan inte bestämma mig om jag vill ha räcke och spjälor eller inte… Det känns luftigare utan, men samtidigt är det kanske inte ”luftigt” man är ute efter i ett torp… Vill ju tillbaka till ursprungligt utförande. Hmmm…



Ah! Snilleblixt! När jag läste igenom mitt eget inlägg kom jag på vad jag ska göra med städskrubbsdörren! ”Någon gullig tapet skulle passa bättre hos mig”. Jag kan ta bort listerna på dörren och sen tapetsera över hela, så att det blir en dold dörr. Hm, tåls att tänkas på. :)


Kommentarer
Postat av: Lotten

Ha ha... ja, bloggnnig är som terapi ibland : )



Ta din tid med trappan och fundera på olika lösningar. Pärlspånt är väl ändå det vanligaste men det är såklart inte fel att hitta sin egen lösning.

2010-06-20 @ 23:33:42
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej!

Måste bara få säga det med dörren till skrubben o tapet, exakt så är det hos oss! nu bor jag inte ett torp, men väl ett gammalt hus. Det är bröstpanel i masonit i hallen här, med tapet över det upp till taklisten, alla väggar inkl "trappväggen" ser ut så, och mitt i "trappväggen" är det som att nån tagit en såg och sågat upp en dörr och satt en liten stäng-grej. Så du är inte helt ute och cyklar där! =)

2010-07-20 @ 21:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0