Linoljefärg eller inte?

 

I helgen tänkte jag måla mitt skafferi invändigt! Grönt blir det.

 

Den här:

 

 

När jag gör saker gillar jag att det går fort, tanken var att jag skulle måla ikväll när jag kommer ut till Torpet och kunna ”flytta in” i det på söndag. Och därför tänkte jag fuska och välja en annan färg än linoljefärg. Men med mycket övervägande fram och tillbaka så bestämde jag mig för en linoljefärg ändå tillslut.

 

Snart är det dags att köpa all grå färg till lister, karmar, köksgolvet och trappan. Han i färgaffären tipsade om de här två nyanserna:

 

Jag tycker att de ser lite mörka ut nu… Såg inte alls lika mörka ut i butiken. Ska till Gysinge i veckan och fråga dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0